FAQ - Veelgestelde vragen

Niet gevonden wat u zoekt? Stel u vraag via het contactformulier

Registratie en inschrijving
Hoe registreer ik me op de website en hoe log ik in?

U klikt op “Een account aanmaken”. Het systeem vraagt u een informatiefiche in te vullen. Nadat u uw gegevens heeft verzonden, krijgt u een ontvangstbericht met de gegevens di u toegang bieden tot uw persoonlijke ruimte ‘My Insert’. Vergeet niet klikken op de link in dit bericht om uw registratie te activeren.

Hoe kan ik me inschrijven?

U dient eerst ingelogd te zijn. Daarna gaat u naar de gewenste opleiding en klikt op de knop inschrijven. U ontvangt een mail met de bevestiging van uw inschrijving.

Hoe kan ik iemand anders dan mezelf inschrijven ?

Het is enkel mogelijk andere personen van uw onderneming te registreren en in te schrijven voor onze opleidingen als Insert u het profiel "Beheerder van opleidingen" heeft toegewezen. Wenst u het profiel van beheerder voor uw onderneming ? Stuur ons uw aanvraag per mail (info@insert.be).

Hoe kan ik mijn inschrijvingen bekijken?

U kan uw inschrijvingen bekijken in uw MyInsert webspace wanneer er voldoende inschrijvingen zijn voor de betrokken opleiding. Elke inschrijving wordt in ieder geval bevestigd met een email. 8 tot 10 dagen voor de aanvang van de opleiding ontvangt u per mail een uitnodiging voor de opleiding of een bericht dat we de opleiding moeten annuleren bij gebrek aan deelnemers. Wij raden u dan ook geregeld uw MyInsert te raadplegen.

Ik ben beheerder van opleidingen, ik heb een medewerker ingeschreven voor een opleiding maar kan die niet zien in de rubriek ‘toekomstige opleidingen?

De titel van de opleiding (en de naam van de deelnemer) verschijnt zodra er voldoende inschrijvingen zijn. Een bevestiging werd u per mail verstuurd bij de inschrijving.

Ik ben beheerder van opleidingen en ik wens een (reeds geregistreerde) medewerker in te schrijven voor een opleiding, maar ik vind zijn naam niet terug in de lijst van de geregistreerde medewerkers.

Deze persoon is waarschijnlijk al ingeschreven voor deze opleiding.

Ik ben ingeschreven voor een opleiding: wanneer en hoe moet ik het inschrijvingsgeld betalen?

De factuur wordt per mail verstuurd na aanvang van de opleiding. Ze wordt verstuurd naar het adres van de deelnemer als hij zichzelf heeft ingeschreven. Als de beheerder voor de opleidingen de inschrijving heeft gedaan, dan ontvangt hij/zij de factuur op zijn/haar e-mail adres.

Wat betekent ledenprijs en niet-leden prijs?

De bij Assuralia aangesloten verzekeringsondernemingen genieten een korting van 25% op de inschrijvingsprijs.

U vindt de ledenlijst van de Beroepsvereniging op www.assuralia.be

Ik ben beheerder van opleidingen en registreer een nieuwe medewerker

In uw dashboard vindt u een knop 'medewerker registreren'. U komt op de registratie pagina. U geeft alle gegevens in alsook het gsm nummer als u hierover beschikt. Dit laat ons toe om de deelnemers snel te kunnen contacteren (bv. bij ziekte van de opleider). U dient vervolgens een paswoord in te voeren dat u hen meedeelt. De deelnemer kan vervolgens in zijn persoonlijke pagina zijn paswoord aanpassen.

Waar vind ik het registratienummer van Insert voor de KMO-portefeuille?

Het registratienummer van Insert voor de KMO portefeuille vindt u rechtsonder op de homepagina van onze website www.insert.be onder het logo van het Agentschap Ondernemen.

Praktische aspecten opleiding
Waar vindt de opleiding plaats?

De open opleidingen die op onze website worden aangekondigd vinden plaats in het Opleidingscentrum, de Meeûssquare 29 te 1000 Brussel.

De InCompany opleidingen (niet aangekondigd op onze website) worden meestal georganiseerd binnen uw onderneming. Gelieve in dit geval contact op te nemen met uw opleidingsverantwoordelijke.

Wanneer en hoe ontvang ik de documentatie voor de opleiding waarvoor ik ben ingeschreven?

De documentatie ter ondersteuning van onze klassikale opleidingen wordt bij het onthaal aan de deelnemers overhandigd. Het kan dat de opleider uw bijkomende documentatie toestuurt via uw MyInsert. In de meeste gevallen gaat het hier om bijlagen (bijvoorbeeld wetteksten) die u niet dient af te drukken.

Bent u ingeschreven voor een webclass, dan wordt de documentatie na de opleiding opgeladen in uw MyInsert.

Hoe weet ik dat mijn opleider bijkomende documentatie heeft opgeladen in de MyInsert van de deelnemers?

Wanneer de opleider documentatie voor de deelnemers van zijn opleiding oplaadt, ontvangen zij een mail met een rechtstreekse link naar de opleiding

Uw opleider heeft documentatie opgeladen. Hoe kan ik die documentatie terugvinden?

Klik in uw MyInsert op de opleiding in kwestie (ofwel bij huidige opleidingen of beëindigde opleidingen). U krijgt vervolgens een overzicht van verschillende rubrieken. Klik op “Cursusmateriaal”.

Is er een lunch voorzien voor de deelnemers aan een opleiding?

Er is normaal geen lunch voorzien voor deelnemers aan de Insert opleidingen. Op de website vindt u ter hoogte van de data van de opleiding een icoontje (vork en mes). Enkel wanneer het icoontje groen is wordt een lunch aangeboden.

 

Resultaat en attest
Ik heb mijn examen afgelegd. Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn resultaten?

Als het om een CERTASSUR EXAMEN gaat: zie dan rubriek FAQ CERTASSUR.

De examens worden verbeterd binnen een termijn van 10 dagen. U krijgt automatisch een mail wanneer uw resultaten beschikbaar zijn in uw MyInsert.

Deelnemers die via Fopas zijn ingeschreven ontvangen hun attest per mail.

Ik ben niet akkoord met het resultaat van mijn examen. Wat kan ik doen?

Als het om een CERTASSUR EXAMEN gaat: zie dan rubriek FAQ CERTASSUR.

Voor een Insert examen neemt u contact op met het Secretariaat van Insert om uw examen in te zien. U mag hiervan geen kopie nemen. Bent u niet akkoord met uw resultaat, dan wordt een vergadering belegd met de opleider en uw hiërarchische verantwoordelijke om uw examen in detail te bespreken.

Ik ben geslaagd voor mijn examen waar vind ik mijn attest terug ?

Als het om een CERTASSUR EXAMEN gaat: zie dan rubriek FAQ CERTASSUR.

Uw Insert attest wordt opgeladen in uw MyInsert ten laatste 5 dagen nadat de resultaten worden bekendgemaakt.

Deelnemers die via Fopas zijn ingeschreven ontvangen hun attest per mail.

CERTASSUR examen en attest
Ik wens een Certassur examen af te leggen zonder vooraf een opleiding bij Insert te volgen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Wij verwijzen u naar de rubriek “tussenpersoon/examens” op onze website.

Ik ben niet akkoord met het resultaat van mijn Certassur examen. Wat kan ik doen?

U kan een afspraak maken om uw examen in te zien. Contacteer Certassur per mail op info@certassur.be.

Ik ben geslaagd voor mijn examen (min 60%). Waar kan ik mijn Certassur attest vinden?

Uw attest wordt automatisch opgeladen in uw MY CERTASSUR.

Ga naar www.certassur.be en breng uw persoonlijke gegevens in (login & paswoord). Deze heeft u u per mail ontvangen bij de inschrijving in het Certassur systeem. Indien u niet meer beschikt over deze gegevens dan kan u ze opvragen per mail via info@certassur.be.